Niedziela upływa - wcale nie leniwie - pod znakiem ostatniej prostej przed końcem naboru do konkursu grantowego w ramach PO FIO 2013 (zajrzyj tu >>>) oraz wszechobecnego ducha 21. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (tu >>> ).
Osobiście podziwiamy WOŚP nie tylko za wierność swej misji i konsekwencję w dążeniu do celu, ale także za profesjonalne budowanie marki.
Dość stwierdzić, że w każdym praktycznie, publikowanym co miesiąc raporcie Sotrendera (narzędzia, które umożliwia dokładny monitoring prowadzonych działań i ich efektów na Facebooku, więcej tu >>>) Fanpage Trends, WOŚP plasuje się zdecydowanie na pierwszym miejscu wśród Facebookowych profili organizacji pozarządowych. Np. w grudniu 2012 r. liczba fanów fanpage orkiestry wynosiła 478 344, o ponad 230 000 więcej, niż następnej w kolejności organizacji... (przejrzyj raport >>>)
Przykład wieloletniej skuteczności Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pokazuje, jak ważna dla efektywnego działania NGOSów jest promocja - skuteczność w budowaniu marki pozwala zarówno na osiągnięcie stabilności finansowej, jak również przyciąga do organizacji wolontariuszy.
Takie właśnie przemyślenia zainspirowały nas do tematu dzisiejszego posta:
Jak skutecznie promować swoją organizację pozarządową?
Zgodnie z nasza filozofia przekazywania informacji, zapraszamy Was do absorpcji dużych ilości wiedzy w tym zakresie, dostępnych, choć ukrytych pośród trylionów artykułów i artykulików, w największej bibliotece świata - Internecie.
PORADNIKI SKUTECZNEJ PROMOCJI DLA NGO:
- Nowoczesny w treści i szacie graficznej poradnik "Public relations w NGO. Budowanie wizerunku organizacji pozarządowej" >>>
- O promocji projektów współfinansowanych ze środków unijnych "Jak promować projektu współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego?" >>>
- W dobrze znanym poradniku dla organizacji dostępnym na portalu www.ngo.pl znajdziecie szczegółowe wskazówki o tym, jak współpracować z mediami >>>
- "Sztuka komunikacji" >>> dla NGO
- Przydatne wskazówki dla mniejszych NGO zawiera publikacja "Jak promować NGO? Praktyczny poradnik promocji dla małych organizacji pozarządowych" >>>
- "Profesjonalnie i skutecznie. Poradnik dla organizacji pozarządowych" >>> zawiera rozdziały o public relations w NGO oraz o wykorzystaniu Internetu w budowaniu wizerunku organizacji pozarządowej
- Szczególnie przydatne dla organizacji pożytku publicznego są informacje zawarte w publikacji "Jak przygotować i sprawnie poprowadzić kampanię 1%?" >>>
NARZĘDZIA INTERNETOWE:
- Świetny przewodnik Fundacji Nowoczesna Polska "Instrukcja krok po kroku. Stwórz video online" >>>
- "Raport z badań wykorzystania marketingu internetowego w małopolskich organizacjach pozarządowych" >>> Ciekawe wyniki, do refleksji.
- Wśród narzędzi dotyczących mediów społecznościowych na szczególną uwagę zasługuje wspomniany na początku comiesięczny raport Sotrendera Fanpage Trends >>>, w którym działalność NGO na Facebooku jest opisana oddzielnie.
- Kopalnia wiedzy o najlepszych (i najgorszych) kampaniach społecznych to portal www.kampaniespoleczne.pl >>>
- Przystępne artykuły o wykorzystaniu technologii i nowych mediów w działalności non-profit - także promocyjnej - na portalu www.technologie.org.pl >>>
To tylko część (części polskojęzycznej) bogatych zbiorów gotowych do zastosowania wskazówek dla organizacji pozarządowych, które pragną skuteczniej promować swoją działalność. Czytajcie i dzielcie się swoimi doświadczeniami, a my do tematu na pewno wrócimy!